dimecres, 21 d’octubre de 2009

Seminari dimarts 20 d'Octubre

El dimarts 20 d'octubre, a seminari, vàrem començar la classe entregant el treball del llibre: Educació i vida quotidiana de l'Eulàlia Bosch, i a continuació vam exposar els objectes personals que ens recordaven a la nostra infància.
Els objectes van ser molt diversos des de agendes dels primers anys d'escola, àlbums de fotografies, contes, figures de fang...
Ens vàrem engrescar en una conversa molt amena recordant vells temps d'infantesa.

Dues companyes van exposar la noticia: "Los profesores no pueden llevar vaqueros" i un cop llegida i comentada, vàrem fer un petit debat; ja que hi havia gent de la classe que considerava que era una mesura molt estricte i en canvi d'altres, opinaven que, si als alumnes se'ls obligava a anar a les classes amb uniforme, els professors també s'havien de ajustar a les normes de l'escola.
Jo personalment estic d'acord amb les dues visions, ja que si l'escola te una normativa per als alumnes, els professors també l'han de complir; però si en canvi, els infants poden anar vestits com vulguin, els professors també.

Després la Jessica ens va explicar el conte de la caputxeta vermella, i encara que estava bastant nerviosa, ho va fer molt bé. Perquè s'ha de tenir en compte que era la primera en explicar els contes i sempre és difícil trencar el gel.

Per acabar la Loles ens va fer una petita explicació de com hem d'explicar un conte:

Els infants escolten millor un conte explicat que llegit.
Elements afegits: mirar, preguntar, entonació...
Com explicar un conte:
- Coneixer en profunditat
- entendre bé la història
- Donar-li valor al conte (prendre's-ho en serio)
- Repetir les coses importants.
- Preparació de les condicions físiques (ambient)
- No trencar la màgia dels nens que estan atents.
- Valorar si els nens estan atents i si no, plantejar-se que s'està fent malament.
- Augmentar la velocitat a mesura que avanci el conte.
- Evitar comentaris entremig del conte.
- No cridar i to de veu tranquil
- En definitiva: Simpatia, comprensió i espontaneïtat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada