Les TIC ens donen unes avantatges a l'hora de poder gestionar la informació de manera més senzilla i també per a comunicant-se amb els alumnes per a crear un mitjà d'aprenentatge útil.
Les competències digitals cal anar-les millorant al llarg del temps ja que la tecnologia avança molt ràpid, per això l'aprenentatge ha de ser continuat.
Normes de l'UNESCO: Competències TIC dels docents.
Els estudiants i docents hem d'utilitzar la tecnologia digital amb eficàcia.
Les TIC poden ajudar a ser:
- Competents
- Buscadors, analitzadors i avaluadors d'informació.
- Usuaris creatius
- Comunicadors, col·laboradors...
Per això és molt important que el mestre estigui preparat per a poder ensenyar amb els avantatges que aporten les TIC i sobretot que puguin ensenyar d'una manera eficaç.
Alguns recursos que podem trobar son:
- Simulacions interactives.
- Recursos educatius digitals i oberts.
- Instruments per a la recol·lecció i anàlisi de dades.
La finalitat de la UNESCO és harmonitzar la formació i per això es van establir tres factors:
- Profunditzar en capital.
- Millorar la qualitat de la feina.
- Innovació tecnològica.
Mitjançant l'encreuament dels tres amb els sis components del sistema educatiu es va elaborar un quadre per a que puguin elaborar més material d'aprenentatge.
ISTE: Estendards nacionals (EEUU) de Tecnologies de Informació i comunicació (TIC) per a docents.
Estàndards i indicadors:
Els professors:
- Faciliten i inspiren l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
- Dissenyen i desenvolupen experiències d'aprenentatge i avaluacions pròpies de la era Digital.
- Modelen el treball i l'aprenentatge característics de la era digital.
- Promouen i exemplifiquen Ciutadania Digital i Responsabilitat.
- Es comprometen amb el Creixement Professional i amb el Lideratge.
- Visió compartida.
- Líders: persones interessades en l'Educació Escolar en tots els nivells.
- Pla per assegurar la efectivitat de l'escola i l'aprenentatge dels estudiants mitjançant les TIC.
- Financiació Consistent i adequada.
- Accés equitatiu a les TIC
- Personal qualificat.
- Aprenentatge Professional permanent.
- Suport Tècnic.
- Estructura al currículum: amb recursos digitals relacionats amb el currículum.
- Aprenentatge Centrat en l'estudiant.
- Avaluació i Valoració
- Comunitats compromeses.
- Polítiques d'ajuda.
- Un context extern d'ajuda.
- Nivell Principiant.
- Nivell mitjà.
- Nivell expert.
- Nivell transformador.
Treballar i aprendre.
Ciutadania digital i responsabilitat.
Creixement professional i lideratge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada